Sider

onsdag 5. desember 2012

Ideer til magasinforside

Denne uken har vi PTF (prosjekt til fordypning) og denne uken har jeg foto. Og i foto har vi fått i oppgave at vi skal lage en magasinforside til et blad. Først skulle vi lage tre forslag til hvordan vår forside kunne se ut.

1. SEVENTEEN PROM
Dette var det første bladet jeg kunne tenkt meg å lage forside til. Dette bladet skriver for det meste om hår, mote og sminke. Med andre ord er det et skikkelig jenteblad, målgruppen for dette bladet er 16-25 cirka. 
- Jeg ville hatt juletema som temaet på forsiden. Og da skal ei venninne av meg gå med rød kjole, nisse øredobber og ha røde lepper. Og kanskje ta en snor og henge julekuler rundt halsen hennes. Også ville jeg hatt henne til å posere sidelengs mens hun slenger slengkyss.
Noen av ideene til hvilken tekst jeg skulle hatt på forsiden kan være: 1-2-3 sminke, 10 trendy kjoler og Red Carpet.

2. Teen VOUGE


Dette er da blad nummer to som jeg kunne tenkt meg å lage forside til. I dette bladet skriver de om kjendiser, ekslusive møter, klær og sminke. Dette er et blad for tenåringsjenter, og målgruppen er 15-20 cirka. 
- Jeg ville tatt bildet ute i snøen. Hun skulle hatt på ser en trendy strikkegenser, ullsokker, beige tights og hvis pels lue. På bildet ville jeg hatt henne sittende og blåse snø mot kameraet. Hun skulle også hatt snø i håret, og hatt noen pakker liggende rundt henne.

3. Fight Sport
Dette er det tredje bladet jeg kunne tenkt meg å lage forside til. I dette bladet skriver de om alle slags kampsporter, boksing, kickboksing, RAW wrestling og lignende. Dette er et blad som passer best for menn eller spesielt innterreserte personer. 
- Jeg ville helst tatt dette bildet inne i et treningsenter med boksesekk. Hun skulle hatt på seg en sports bh, hvit singlet, og trenings tights. Også skulle hun hatt håret i strekk og brukt fighter eller everlast boksehansker. Hun skulle stått å slått mot kameraet som posisjon.

- Julianne Isabellë

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar