Sider

fredag 22. februar 2013

Vigo-plakat

Alle som søker skoleplass i videregående skole, må i løpet av sommerferien sjekke om de har fått skoleplass og gi beskjed om de tar den tilbudte plassen eller ei. På selve plakaten skulle vi ha med informasjon om hvor du søker på skole, og første og andre inntak.

Inntakskontoret i Rogaland Fylkeskommunetrenger derfor
å få designet en plakat som skal trykkes i stående A2-format (42 cm X 59,4 cm). Plakaten skal henges opp på alle ungdomsskoler og videregående skoler i fylket. Jeg fikk i oppdrag å designe denne plakaten!

Av alle plakater som lages, kan din bli trukket ut som ”vinnerplakaten”
og du kan stikke av med en pengepremie i tillegg til heder og ære!


ARBEIDSPROSESS 1 – GRUPPEARBEID


  1. Hvem er målgruppen(e)? Målgruppen er ungdommer som skal søke på videregående skole. Og det vil da si fra 10-klasse og eldre.
  2. Hva er budskapet og hva er det egentlig som skal formidles til mottakeren?
    Skriv budskapet så konkret og tydelig som mulig.
    Budskapet som skal formidles frem til mottakeren er at du skal huske å takke ja til skoleplassen du har fått tilbudet om. Og det vil da si at du må huske å logge inn på www.vigo.no i sommerferien for å sjekke hvilken skole du er kommet inn på, også deretter takke ja.
ARBEIDSPROSESS 2 – INDIVIDUELT ARBEID
Lag flere idèskisser. Velg en idè og tegn komposisjonsskisser  - og lag en fengende plakat.
Alle foto og illustrasjoner må du ta eller lage selv. 



Her bildet av skissene mine. 


Etter jeg var ferdig med å lage skisser og tenke ut ideer, valgte jeg den ideen jeg likte best. Egentlig hadde jeg lyst til å ta bilde av Ole Klemetsen, men han hadde desverre ikke anledning før på tirsdag. Dermed endte jeg opp med å ta bilde av Svein, som også er en av boksetrenerene. Etter jeg hadde tatt bildet måtte jeg redigere det slik jeg likte det, og lage det om til en plakat. Jeg har redigert bildet i PhotoShop, også teksten i InDesign.
Her er det ferdige resulatet av plakaten min. 

- Julianne Isabellë



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar