Sider

onsdag 17. oktober 2012

Fotooppgave - Montasje

Denne uken har vi fått i oppgave å lage en fotomontasje. Det vil si at vi skal ta bilde en plass, av kun en person, og denne ene personen skal da være mange forskjellige. Vi skal ta bilder foreksempel i stua, mange bilder av en person i forskjellige klær, der personen gjør forskjellige ting og har forskjellige uttrykk. Først skulle vi lage tankekart over de ulike ideene til hvor vi kunne ta bilder. Deretter skulle vi velge ut tre av de plassene og lage et tankekart til hver av de tre plassene. Etterpå skulle vi lage en skisse til alle tre plassene.

Her er da det første tankekartet til selve oppgaven.

Her er da tankekartet til den første plassen jeg valgte, nemlig verksted.

Her er skissen til hvordan jeg kunne tenkt meg at bildet på verkstedet skulle sett ut. Det er gjort noen endringer utenom tankekartet, for hun dama som står og sjekker motoren utfører også en samtale med arbeidsmannen som ligger under bilen. Og businessmannen er frustrert over at sønnen har tatt ut alle legoklossene inne på verkstedet og sitter der og leker, når han egentlig skulle vært i barnehagen.

Her er da tankekartet til den andre plassen jeg valgte, nemlig stua. Det er her jeg kommer til å ta bildet.

Her er da skissen til stua, det er dette jeg kommer til å gjøre om til et bilde. Det er gjort noen endringer her også fordi det er ikke så lett å vise uttrykk, klær og lignende på et tankekart ettersom jeg ikke er så flink til å tegne. Men det kommer til å være mer uttrykk på bildet, og flere personer som ser på hverandre altså blikk kontakt, og snakker med hverandre. Altså slik at det ser litt mer ekte ut, sånn at det ser ut som om det er flere personer til stedet på bildet, selvom alle egentlig er en og samme person.

Dette er da tankekartet til den tredje ideen jeg hadde, nemlig stranden.

Dette er skissen til hvordan jeg kunne tenkt meg at bildet på stranden skulle sett ut. Men det er også gjort noen endringer her, gutten som ligger begravd i sanden er sur over at storesøster som ligger ved siden av han har begravd han i sanden og nå bare snur seg fornøyd rundt og hører på musikk. Mens Gutten som ligger under parasollen er fornærma over at alle de andre har lyst til å være på stranden enda mens han egentlig vil hjem, derfor har de akkurat kranglet.




Her er da arbeidsplanen jeg har laget for denne uken, slik at jeg har bedre oversikt over alt jeg skal gjøre og når jeg skal gjøre det.

- Julianne Isabellë



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar